Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Και νέα παρέμβαση για την Ολυμπία Οδό από Κοντογιάννη, Κουτσούκο και Τσούκαλη



Εξαντλούν κάθε κοινοβουλευτική πίεση προς την Κυβέρνηση οι Βουλευτές της ΝΔ Γιώργος Κοντογιάννης, του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Κουτσούκος και της ΔΗΜΑΡ Νίκος Τσούκαλης, εν όψει της κατάθεσης στη Βουλή της σύμβασης για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού.
Συγκεκριμένα με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι Βουλευτές τονίζουν την κρισιμότητα του έργου για την οικονομική και κοινωνική σύγκλιση της Δυτικής Ελλάδας και ζητούν να πληροφορηθούν το στάδιο υλοποίησης, τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και τις πηγές χρηματοδότησης.
Ειδική αναφορά γίνεται και για το τμήμα της Ολυμπίας Οδού μετά την Πάτρα, για το οποίο
επαναφέρουν την πρόταση για αναζήτηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης από αδιάθετα κονδύλια του ΕΣΠΑ, καθώς καθίσταται αναγκαίο για την οικονομική ανάπτυξη όχι μόνο της Ηλείας αλλά και ολόκληρης της επικράτειας η Ολυμπία Οδός να ολοκληρωθεί σε όλη την αρχικά σχεδιαζόμενη έκταση.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
 «H ολοκληρωμένη κατασκευή της Ολυμπίας Οδού συνιστά κρίσιμο παράγοντα οικονομικής, αναπτυξιακής και κοινωνικής σύγκλισης των περιοχών ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας.
Σύμφωνα με τις διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης της Ολυμπίας Οδού, στα τέλη Σεπτεμβρίου θα βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα εργοτάξια στα τέσσερα οδικά έργα που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Προς το παρόν έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες σε δύο από τα τέσσερα έργα και συγκεκριμένα σε Μαλιακός – Κλειδί και Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) στα οποία έχουν ξεκινήσει κάποιες εργασίες. Εκκρεμεί όμως αφενός η ψήφιση των νέων συμβάσεων παραχώρησης από τη Βουλή και αφετέρου οι αντίστοιχες συμφωνίες στα άλλα δύο έργα: Ιόνια Οδός και Άξονας Κεντρικής Ελλάδος.
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι τα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης του έργου μέχρι το Δεκέμβριο του 2015 είναι εξαιρετικά περιορισμένα καθώς κινδυνεύουν να απολεσθούν πόροι από το ΕΣΠΑ, ενώ η ημιτελής κατασκευή αποτρέπει τον ενιαίο σχεδιασμό αλλά και την αναπτυξιακή διαδικασία του ευρύτερου δυτικού άξονα της χώρας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Προτίθεται να πραγματοποιήσει συνάντηση με τους φορείς της Δυτικής Ελλάδας;
  2. Πότε αναμένεται να έρθουν προς ψήφιση στην ελληνική Βουλή οι συμβάσεις παραχώρησης;
  3. Υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης όλου του συμβατικού αντικείμενου της Ολυμπίας Οδού, συμπεριλαμβανομένου του σημαντικού τμήματος από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα;
  4. Έχουν προσδιοριστεί οι πηγές χρηματοδότησης για την ολοκληρωμένη κατασκευή του έργου;
  5. Έχουν αναζητηθεί άλλες, συμπληρωματικές, πηγές χρηματοδότησης για το έργο μετά την Πάτρα, όπως επί παραδείγματι από κονδύλια έργων που απεντάσονται στο ΕΣΠΑ στις τρεις Περιφέρειες που εξυπηρετούνται από το έργο (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων);

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου