Με ημίμετρα αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τα
προβλήματα που παρουσιάζονται στο λιμάνι του Κατακόλου, ενώ δεν φαίνεται να είναι
διατεθειμένη να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμα έργα που θα διευκολύνουν τους
χιλιάδες επισκέπτες και τα εκατοντάδες κρουαζιερόπλοια που θα αρχίσουν να
καταπλέουν μετά το Πάσχα.
Αυτό προκύπτει από την
απάντηση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Ι. Διαμαντίδη στην Ερώτηση που κατέθεσε επί του θέματος ο
Βουλευτής Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης.
Όπως
αναφέρει χαρακτηριστικά ο αρμόδιος Υπουργός: «Από την αρμόδια Διεύθυνση του
Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, σε συνεργασία με τις
πλοιοκτήτριες εταιρείες και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου, εξετάζεται το
ενδεχόμενο πόντισης πλωτού ναυδέτου για την προσωρινή εξυπηρέτηση των
κρουαζιερόπλοιων». Πρόκειται για μια προσωρινή λύση που δεν θα προσφέρει τίποτα
παρά την διαιώνιση των προβλημάτων.
Ως
προς των προγραμματισμό λιμενικών έργων ο κ. Διαμαντίδης δεν δίνει καμία σαφή
απάντηση, ούτε καν για τον χρόνο έναρξης των έργο, όπως προκύπτει από την
απάντηση: «Στη 16η Συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης
Λιμένων (ΕΣΑΛ), εξετάστηκε η υποβληθείσα Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
για την τροποποίηση Προγραμματικού Σχεδίου Λιμένα Κατακόλου, το οποίο αφορά την
επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων του εν λόγω λιμένα, προκειμένου να δύναται
να ανταποκριθεί στην αυξημένη μελλοντική ζήτηση για θέσεις πρόσδεσης
κρουαζιερόπλοιων, όπως αυτή αποτυπώνεται στις σχετικές προβλέψεις για την
τουριστική κίνηση έως το 2025, οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της
τεχνοοικονομικής μελέτης του έργου.
Η ανωτέρω πρόταση περιλαμβάνει
επέκταση προσήνεμου μώλου, νέα θέση παραβολής κρουαζιερόπλοιων μήκους άνω των
300μ, εκβάθυνσης και επέκτασης της υφιστάμενης λιμενολεκάνης, τροποποίησης
υφιστάμενης και κατασκευή μαρίνας.
Η ΕΣΑΛ, με την υπ’ αριθμ.
16/06-7-2010 απόφασή της, δεν έχει κατ’ αρχήν αντίρρηση για τη βελτίωση των
υποδομών και αύξηση της δυναμικότητας του λιμένα για την κάλυψη των αναγκών των
κρουαζιερόπλοιων, με την παρατήρηση ότι η τελική επιλογή λύσης θα γίνει μετά
την υποβολή ολοκληρωμένου Γενικού Προγραμματισμού Σχεδίου (Master Plan) που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
1. Μελέτη Χωροταξικής Οργάνωσης του Λιμένα και
2. Κυκλοφοριακή Μελέτη πρόσβασης στο λιμένα.
Επί
πλέον, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη των Υπηρεσιών του Υπουργείου
Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς και της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων. Σε κάθε
περίπτωση τα τελικά λιμενικά έργα θα οριστικοποιηθούν μετά την ολοκλήρωση των
ανωτέρω εγκρίσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου