Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Επιστολή Κοντογιάννη στον Ευρωπαίο Επίτροπο Χαν για την Ολυμπία Οδό -- Επτά επιχειρήματα για την ολοκλήρωση του έργου


Επιστολή για το ζήτημα της Ολυμπίας Οδού απέστειλε προς τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν, εν όψει της επίσκεψής του στην Ελλάδα, ο Βουλευτής Ηλείας της ΝΔ και πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης Γιώργος Κοντογιάννης. Η ίδια επιστολή απεστάλη και στην Ελληνίδα Επίτροπο Μαρία Δαμανάκη, προκειμένου να συμβάλει, όσο είναι δυνατόν, στην προσπάθεια να δοθεί λύση σε αυτό το σημαντικό πρόβλημα που αφορά στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.
            Ο Γιώργος Κοντογιάννης, με την επιστολή του, ενημέρωσε τον Επίτροπο Χαν για όλη την πορεία του έργου από το 2007 που υπεγράφη η Σύμβαση Παραχώρησης για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, αλλά και
τα προβλήματα που προέκυψαν στην πορεία και οδήγησαν στην επί διετία διακοπή των εργασιών ολοκλήρωσής του.
Ως προς το ενδεχόμενο να μην προχωρήσει η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού στην Ηλεία και να σταματήσει στην Πάτρα (με χρονική μετάθεση της κατασκευής του τμήματος της Ηλείας για περισσότερο από τρία χρόνια), ο Γιώργος Κοντογιάννης επεσήμανε στον Επίτροπό Χαν πως μια τέτοια εξέλιξη αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη της περιοχής, για την οικονομία γενικότερα, το εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό, τη γεωργία, την κτηνοτροφία-δυσμενείς επιπτώσεις που επεκτείνονται σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα αλλά και στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, καθώς η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά έχουν πρόσβαση μέσω του λιμανιού της Κυλλήνης.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Γιώργος Κοντογιάννης έθεσε τα εξής ζητήματα στον Επίτροπο Χαν, τα οποία καταδεικνύουν την ανάγκη το έργο της Ολυμπίας Οδού να ολοκληρωθεί σε όλη του την έκταση, καθώς ενδεχόμενη διακοπή του στην Πάτρα εγείρει και νομικά ζητήματα που συνδέονται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1.    Μήπως η μονομερής περικοπή ενός ευρωπαϊκού δικτύου το οποίο συγχρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση ολόκληρου του έργου, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως γνωστόν χρηματοδοτεί μόνο ευρωπαϊκά δίκτυα;
2.    Η μετατόπιση χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τμήματος από την Πάτρα και κάτω έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει το φυσικό αντικείμενο της σύμβασης, γεγονός που μπορεί να εγείρει θέματα ανταγωνισμού από τους διεκδικητές του έργου κατά τον αρχικό διαγωνισμό. 
3.    Είναι γεγονός πως τα έσοδα από τα διόδια έχουν μειωθεί περίπου κατά 45%. Ωστόσο η μείωση οφείλεται, πρώτον, στην οικονομική κρίση, η οποία δεν θα διαρκέσει επ’ αόριστον και, δεύτερον, στο γεγονός ότι οι περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν άλλους αυτοκινητόδρομους καθώς η κατάσταση του υπάρχοντος οδικού δικτύου στο τμήμα Πάτρα-Πύργος είναι κακή και επικίνδυνη.
4.    Αν δεν υπάρχουν δίκτυα που εξασφαλίζουν την πρόσβαση δεν θα υπάρξει απόσβεση των έργων που έχουν κατασκευαστεί στην περιοχή με κοινοτικούς πόρους, μέσω του ΕΣΠΑ, όπως λιμάνια ή διάφοροι άλλοι δρόμοι.
5.    Το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η  αναχρηματοδότηση των τραπεζών, που θα γίνει με τη λήψη της νέας δόσης της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, αποτελούν τα εχέγγυα για τη συνέχιση του έργου σε όλο του το μήκος.
6.    Για να μπορέσει η Ελλάδα να εξέλθει από την κρίση οφείλει να αξιοποιήσει κάθε πόρο της. Η ανάπτυξη του δυτικού τμήματος της Πελοποννήσου και τουριστικά και ως προς τον πρωτογενή τομέα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς οδικά δίκτυα που να διευκολύνουν την πρόσβαση. Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η  αξιοποίηση του brand name της Αρχαίας Ολυμπίας, η οποία δεν είναι φυσικό εφικτό να πραγματοποιηθεί αν δεν υπάρχει πρόσβαση στην Αρχαία Ολυμπία.
7.    Ως προς το θέμα των απαλλοτριώσεων, προκύπτουν σημαντικά ζητήματα που εντείνουν περαιτέρω την κοινωνική ένταση. Συγκεκριμένα, τι θα συμβεί με τους ιδιοκτήτες γης που δεσμεύθηκε η περιουσία τους τα τελευταία χρόνια για το έργο; Το 80% των ιδιοκτησιών που έχουν απαλλοτριωθεί είναι αγροτικές.
                              
Τέλος, ο Γιώργος Κοντογιάννης ζήτησε από τον Επίτροπο Χαν, να συμβάλει προς την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης  του έργου της Ολυμπίας Οδού σε όλη της την έκταση, με δεδομένο ότι η διακοπή του έργου στην Πάτρα προκαλεί τεράστια προβλήματα τα οποία ξεπερνούν τα στενά όρια της Ηλείας, ακόμα και της Πελοποννήσου, και επηρεάζουν την οικονομία και την προσπάθεια ανάκαμψης και ανάπτυξης ολόκληρης της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου