Σίγουρα η πολιτική απόφαση της
χρονιάς για την Ηλεία, είναι η δημοπράτηση τη Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου, του δρόμου
Πάτρα – Πύργος, ως συνέχεια της Ολυμπίας Οδού, αλλά με κρατική χρηματοδότηση.
Φυσικά τους Ηλείους και όσους
επισκέπτονται την Ηλεία, δεν τους ενδιαφέρει ο τρόπος χρηματοδότησης αλλά η
κατασκευή του έργου. Και ήδη, όπως η ζωή αποδεικνύει, το έργο έχει βρει τον…
δρόμο του και η ολοκλήρωσή του θα φέρει πιο κοντά την Ηλεία στα αστικά κέντρα,
θα την καταστήσει εύκολο τουριστικό προορισμό και – το κυριότερο- θα προσφέρει
ασφάλεια σε εκείνους που θα το χρησιμοποιούν.
Πρόκειται για ένα έργο που πέρασε
από «σαράντα κύματα» και δημιούργησε πολλές αμφιβολίες για την αξιοπιστία του
κράτους απέναντι στους πολίτες, ενώ έκανε τους Ηλείους να νιώθουν οι αδικημένοι
της πολιτείας και εν πολλοίς εγκαταλελειμμένοι.
Φθάνοντας όμως στη δημοπράτησή
του εκείνο που πρέπει να γνωρίζουν οι Ηλείοι, και το οποίο προκύπτει ως
συμπέρασμα από τους μακροχρόνιους αγώνες που δώσαμε όλοι μαζί, είναι ότι και
πάλι το έργο δεν θα είχε ενταχθεί στον εθνικό σχεδιασμό, αν όλο το πολιτικό
προσωπικό του νομού δεν ήταν ενωμένο στη διεκδίκησή του.
Η περίπτωση του αυτοκινητοδρόμου
Πάτρα – Πύργος, δείχνει σε όλους τους Ηλείους αιρετούς πως όταν είμαστε
ενωμένοι μπορούμε να βγαίνουμε νικητές. Μας δείχνει πως όταν προτάσουμε το
«εμείς» έναντι του «εγώ», τότε οφελείται το σύνολο των πολιτών.
Υπάρχουν και σήμερα ζητήματα για
τα οποία, δεν είναι ανάγκη να απειλήσουμε με παραιτήσεις ή άρνηση ψήφου όπως
κάναμε με την Ολυμπία Οδό, αλλά τουλάχιστον μπορούμε να δημιουργήσουμε ενιαίο
μέτωπο στη διεκδίκησή τους.
Ένα από τα θέματα που έθεσα κι
εγώ κι άλλοι συνάδελφοι στον κ. Χρυσοχοΐδη στην προχθεσινή επίσκεψή του στον
Πύργο ήταν αυτό της χρήσης του αεροδομίου Ανδραβίδας για επιβατική και εμπορική
χρήση.
Ο αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών και
υποδομών δήλωσε ότι είναι πρόθυμος να συζητήσει λύση ανάλογη με εκείνη της
Τριπόλεως που σημαίνει ότι αποτελεί χρέος της Περιφέρειας και των εκπροσώπων
της, που πρέπει να κινούνται πάνω από πολιτικές και κομματικές αντιπαραθέσεις,
να αναλάβουν πρωτοβουλία για την αξιοποίηση αυτής της ευκαιρίας που μας
προσφέρεται.
Και αν αυτό δεν μπορεί ή δεν
θέλει να το πράξει η Περιφέρεια, ας αναλάβει πρωτοβουλία το Επιμελητήριο Ηλείας
και ας κινητοποιήσει όλους εκείνους τους οικονομικούς παράγοντες που
δραστηριοποιούνται στο Νομό μας είτε στον τουρισμό είτε στις εξαγωγές προϊόντων
και ας εξετάσει τα περιθώρια βιωσιμότητας ενός τέτοιου ενδεχομένου, χρήσης
δηλαδή του αεροδρομίου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Επίσης, με δεδομένα όσα είπε ο
υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αλλά και δηλώσεις του ιδίου του πρωθυπουργού
για ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου, είναι χρέος όλων των αιρετών του Νομού,
να προχωρήσουμε σε έναν ρεαλιστικό σχεδιασμό για τις προτεραιότητες που πρέπει
να υπάρξουν ώστε να κάνουμε πράξη την δεδηλωμένη πρόθεση της πολιτείας να
στηρίξει την τουριστική και αγροτική οικονομία της Ηλείας.
Πρέπει να αντιληφθούμε ότι ως
τόπος διαθέτουμε το πλεονέκτημα. Στα χέρια τα δικά μας είναι να ξεφύγουμε από
τις παλιές κομματικές ή προσωπικές αντιπαραθέσεις, να ξεφύγουμε από τη
νοοτροπία του αρρωστημένου παλαιοκομματικού κλισέ «κατόπιν ενεργειών μου» και
να προχωρήσουμε με ενωμένες τις δυνάμεις μας στη διεκδίκηση του καλύτερου
δυνατού για τον τόπο μας.
Αρκεί να έχουμε ξεκαθαρίσει δύο
πράγματα:
Πρώτον, ότι θα υπάρχει ιεράρχηση
προτεραιοτήτων που θα είναι ρεαλιστικές και άμεσα υλοποιήσιμες εντός της
επόμενης διετίας, και
Δεύτερον, θα υπάρχει ένα ενιαίο
μέτωπο διεκδίκησης, πέρα και πάνω από κόμματικά και προσωπικά συμφέροντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου