Νόμος
του κράτους αποτελεί από χθες το μεσημέρι η Ολυμπία Οδός και η κατασκευή των
τμημάτων Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό -Τσακώνα.
Ο
Βουλευτής Ηλεία της ΝΔ Γιώργος Κοντογιάννης στην ομιλία του αναφέρθηκε στον
αγώνα που δόθηκε για να διασφαλιστεί ότι η Ολυμπία Οδός θα φτάσει στην Ηλεία,
καθώς και στο τι πρέπει να γίνει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την κύρωση
των συμφωνιών κατασκευής των οδικών αξόνων.
Σημειώνεται
ότι στην ψήφιση της σύμβασης περιλαμβάνεται ως τμήμα του εθνικού σχεδιασμού και
το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό που μένει εκτός συμβάσεων για νομικούς λόγους.
Ο Γιώργος Κοντογιάννης, τόνισε μεταξύ άλλων τα
οφέλη που προκύπτουν από τη διασφάλιση της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού,
καθώς: «Η Ηλεία θα γίνει σύντομα ένας
τόπος εύκολα και με ασφάλεια προσβάσιμος στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι ακτές, τα
δάση, τα ιστορικά της μνημεία -με πρώτη και καλύτερη την Αρχαία Ολυμπία- θα
είναι μια ανάσα από την Πάτρα και μόλις δυο ώρες από την Αθήνα, με κόστος πολύ
μικρότερο από την πρόσβαση στα δημοφιλή νησιά. Και αυτό σημαίνει πολλά σε αυτή
την περίοδο της κρίσης, για κάθε ελληνική οικογένεια.
Θα
έπρεπε, λοιπόν, να βλέπουμε την επόμενη μέρα και η επόμενη μέρα επιβάλλει:
Πρώτον, να ξεκινήσει το συντομότερο η
βελτίωση του δρόμου που θα συνδέει τον Πύργο με το Καλό Νερό, δηλαδή, κύριε
Υπουργέ, ο δρόμος που μένει εκτός συμβάσεων, λόγω των νομικών προβλημάτων που
υπάρχουν στην περιοχή του Καϊάφα. Πρέπει να αξιοποιηθεί το γεγονός ότι δεξιά
και αριστερά του υπάρχοντος δρόμου υπάρχει δημόσιος χώρος, όπου μπορεί να
κατασκευαστεί τουλάχιστον από μία λωρίδα εκτάκτου ανάγκης. Καταλαβαίνετε ότι
κάτι τέτοιο θα καταστούσε το τμήμα αυτού του δρόμου πιο ασφαλές και πιο
λειτουργικό, έως την κατασκευή του κλειστού αυτοκινητοδρόμου, όποτε λυθούν τα
νομικά προβλήματα.
Δεύτερον, πρέπει να ξεκινήσει το συντομότερο η
ολοκλήρωση του οδικού άξονα που ενώνει τον Πύργο με την Ολυμπία και τον
αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας. Τα ωφελήματα από αυτό το έργο
είναι εύκολα αντιληπτά, αφού ουσιαστικά η Κεντρική Πελοπόννησος θα αποκτήσει
πρόσβαση στις μοναδικές παραλίες της Ηλείας.
Τρίτον, πρέπει όχι μόνο στην Ολυμπία Οδό,
αλλά σε όλο το εύρος των έργων να προγραμματιστούν οι κάθετοι άξονες που θα
κάνουν τα έργα, για τα οποία συζητούμε, πιο λειτουργικά. Επί παραδείγματι,
πρέπει να κατασκευαστεί άμεσα ο δρόμος που θα ενώνει το λιμάνι του Κατάκολου,
στο οποίο κάθε χρόνο φθάνου περί το ένα
εκατομμύριο τουρίστες, με την Ολυμπία Οδό».
Ως προς τους τοπικούς φορείς της
Ηλείας που εκφράζουν αντιρρήσεις ο Γιώργος Κοντογιάννης ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Το ερώτημα που τίθεται για ορισμένους αιρετούς συμπατριώτες μου και ευτυχώς
λίγα μέσα ενημέρωσης της περιοχής μου που αντιδρούν είναι: Θέλουν την κατασκευή
του έργου ή όχι; Αν το έργο από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και από το Καλό Νερό
μέχρι την Τσακώνα το αναλάμβαναν εξολοκλήρου οι εργολάβοι, θα ήταν καλό; Τώρα
που κατασκευάζεται με χρήματα από το ΕΣΠΑ δεν είναι καλό;»
Η
απάντηση στους διαφωνούντες είναι ότι είναι:
«Απόφαση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να βγει η Ηλεία και η
Δυτική Πελοπόννησος από την απομόνωση και να τους δοθούν όλες εκείνες οι
δυνατότητες για ανάπτυξη. Στο χέρι μας, λοιπόν, είναι στην αυριανή Ελλάδα η
περιοχή μας να κατέχει πρωτεύουσα θέση».
(Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας):
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κύριε
Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εδώ κι ένα χρόνο και
πλέον, αφού η υπόθεση της επανεκκίνησης των έργων των μεγάλων οδικών αξόνων
μπήκε από την παρούσα Κυβέρνηση και πάλι στο τραπέζι, μετά τα πρώτα χαμόγελα
ήρθαν και οι ανησυχίες για την τύχη της Ολυμπίας Οδού.
Με συναδέλφους και από άλλα κόμματα,
όπως ο κ. Κουτσούκος από το ΠΑΣΟΚ και ο κ. Τσούκαλης από τη ΔΗΜΑΡ,
επισκεφθήκαμε Υπουργούς, διαπραγματευτές, παραχωρησιούχους, αλλά τα νέα που
εισπράτταμε κάθε φορά ήταν κάθε φορά και χειρότερα. Η Ολυμπία Οδός θα
σταματούσε
στην Πάτρα. Το τμήμα από την Πάτρα ως το Καλό Νερό και Τσακώνα έμενε
εκτός. Η λογική του κόστους υπερτερούσε του ενδεχομένου ένας ολόκληρος νομός, ο
Νομός Ηλείας, η μισή Μεσσηνία και η μισή Αχαΐα, δηλαδή ολόκληρη η Δυτική
Πελοπόννησος, να μείνει εκτός εθνικού σχεδιασμού. Λες και η δυτική ακτή της
Πελοποννήσου δεν δικαιούτο ασφαλείς
Λες και δεν έπρεπε να αξιοποιηθούν οι μοναδικές ακτές της, η ιστορία και
ο πολιτισμός της. Λες και οι δικοί μας νεκροί, ο δικός μας φόρος αίματος στο
«μολώχ» της ασφάλτου, δεν μετρούσε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μόνο από τη Γαστούνη -όπου βγαίνω από το
χωριό μου το Βαρθολομιό, στην εθνική οδό- μέχρι την Πάτρα, μέτρησα προσωπικά
εκατόν δώδεκα εικονοστάσια. Είναι 80 χιλιόμετρα. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό.
Εκατόν δώδεκα εικονοστάσια τα οποία αντιστοιχούν σε πολύ περισσότερα θύματα.
Δικαιολογημένα, λοιπόν, υπήρξε αναστάτωση στην Ηλεία, δικαιολογημένα
υπήρξαν κινητοποιήσεις και δικαιολογημένα σύσσωμοι οι Βουλευτές της Ηλείας
είχαμε πει ότι δεν πρόκειται να δώσουμε θετική ψήφο στην αναθεώρηση των
συμβάσεων, αν η Ολυμπία Οδός δεν φτάσει στην Ηλεία.
Πριν από την κατάθεση των συμβάσεων στη Βουλή υπήρξαν διαβεβαιώσεις από
τον νυν Υπουργό, τον κ. Χρυσοχοΐδη, ότι το έργο, στα σημεία που δεν υπάρχουν
νομικά προβλήματα, δηλαδή Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα, θα κατασκευαστεί
από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους.
Στην Επιτροπή ζητήσαμε, όπως ήταν φυσικό, οι διαβεβαιώσεις αυτές να
συμπεριληφθούν στο άρθρο 5 της παρούσας συμβάσεως. Ο Υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης
όχι μόνο αναδιατύπωσε το άρθρο συμπεριλαμβάνοντας εγγυήσεις για την πηγή
χρηματοδότησης και το χρόνο κατασκευής των έργων, αλλά περιέλαβε, μετά από
πρόταση που του έκανα μαζί με την κ. Αυγερινοπούλου, τον κ. Λαμπρόπουλο και τον
κ. Κουτσούκο και τον κ. Πετράκο –να μην το ξεχνάμε- επιπλέον διάταξη που διασφαλίζει ότι και το
τμήμα Πύργος-Καλό Νερό παραμένει εντός εθνικού σχεδιασμού.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Γι’ αυτό
έγιναν τα πράγματα καλά.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ: Μετά από
την ικανοποίηση των βασικών αιτημάτων και εγγυήσεων που είχαμε ζητήσει να συμπεριλάβει ο κ. Χρυσοχοΐδης στο κείμενο
των συμβάσεων, κάθε λογικός άνθρωπος θα προχωρούσε στην ψήφισή τους.
Δυστυχώς, όμως, κάποιοι που έχουν οικοδομήσει την ύπαρξή τους στην άρνηση
και στη διαφωνία δεν φαίνεται να συμφωνούν. Το ερώτημα που τίθεται για
ορισμένους αιρετούς συμπατριώτες μου και ευτυχώς λίγα μέσα ενημέρωσης της
περιοχής μου που αντιδρούν είναι: Θέλουν την κατασκευή του έργου ή όχι; Αν το
έργο από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και από το Καλό Νερό μέχρι την Τσακώνα το
αναλάμβαναν εξολοκλήρου οι εργολάβοι, θα ήταν καλό; Τώρα που κατασκευάζεται με
χρήματα από το ΕΣΠΑ δεν είναι καλό;
Τι λογική ακροβασία είναι αυτή; Σημασία έχει ποιος θα κατασκευάσει το
έργο ή αν θα βγει η Ηλεία και γενικά η Δυτική Πελοπόννησος από την απομόνωση,
θα ενισχυθεί η τουριστική και η αγροτική ανάπτυξη και θα πάψουν να σκοτώνονται
τα παιδιά μας στο σημερινό δρόμο καρμανιόλα; Όπως έδειξαν κάποιες μελέτες, έως
και δέκα φορές θα μειωθούν τα θανατηφόρα ατυχήματα, όταν ο δρόμος γίνει
κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Η πολιτική εμπάθεια, λοιπόν, και η κοροϊδία του λαού έχουν όρια. Αν γι’
αυτούς οι νόμοι του ελληνικού κράτους, όπως αυτός που ψηφίζουμε σήμερα, δεν
λένε τίποτα, εμείς λέμε ότι για εμάς οι νόμοι είναι το παν και θα
παρακολουθούμε βήμα-βήμα την εφαρμογή τους, συνεπώς θα παρακολουθούμε βήμα-βήμα
και την υλοποίηση του έργου.
Αντί να στηρίζουν την πολιτική ύπαρξή τους στη μόνιμη άρνηση, χωρίς να
καταθέτουν προτάσεις, έπρεπε να θέτουν ζητήματα που θα διασφαλίζουν ακόμη
περισσότερο ότι η Ηλεία θα γίνει σύντομα ένας τόπος εύκολα και με ασφάλεια
προσβάσιμος στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι ακτές, τα δάση, τα ιστορικά της
μνημεία -με πρώτη και καλύτερη την Αρχαία Ολυμπία- θα είναι μια ανάσα από την
Πάτρα και μόλις δυο ώρες από την Αθήνα, με κόστος πολύ μικρότερο από την
πρόσβαση στα δημοφιλή νησιά. Και αυτό σημαίνει πολλά, κυρίες και κύριοι
συνάδελφοι, σε αυτή την περίοδο της κρίσης, για κάθε ελληνική οικογένεια.
Θα έπρεπε, λοιπόν, να βλέπουμε την επόμενη μέρα και η επόμενη μέρα
επιβάλλει: Πρώτον, να ξεκινήσει το συντομότερο η βελτίωση του δρόμου που θα
συνδέει τον Πύργο με το Καλό Νερό, δηλαδή, κύριε Υπουργέ, ο δρόμος που μένει
εκτός συμβάσεων, λόγω των νομικών προβλημάτων που υπάρχουν στην περιοχή του
Καϊάφα. Πρέπει να αξιοποιηθεί το γεγονός ότι δεξιά και αριστερά του υπάρχοντος
δρόμου υπάρχει δημόσιος χώρος, όπου μπορεί να κατασκευαστεί τουλάχιστον από μία
λωρίδα εκτάκτου ανάγκης. Καταλαβαίνετε ότι κάτι τέτοιο θα καταστούσε το τμήμα
αυτού του δρόμου πιο ασφαλές και πιο λειτουργικό, έως την κατασκευή του
κλειστού αυτοκινητοδρόμου, όποτε λυθούν τα νομικά προβλήματα.
Δεύτερον, πρέπει να ξεκινήσει το συντομότερο η ολοκλήρωση του οδικού
άξονα που ενώνει τον Πύργο με την Ολυμπία και τον αυτοκινητόδρομο
Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας. Τα ωφελήματα από αυτό το έργο είναι εύκολα
αντιληπτά, αφού ουσιαστικά η Κεντρική Πελοπόννησος θα αποκτήσει πρόσβαση στις
μοναδικές παραλίες της Ηλείας.
Τρίτον, πρέπει όχι μόνο στην Ολυμπία Οδό, αλλά σε όλο το εύρος των έργων
να προγραμματιστούν οι κάθετοι άξονες που θα κάνουν τα έργα, για τα οποία
συζητούμε, πιο λειτουργικά. Επί παραδείγματι, πρέπει να κατασκευαστεί άμεσα ο
δρόμος που θα ενώνει το λιμάνι του Κατάκολου, στο οποίο κάθε χρόνο φθάνου περί το ένα
εκατομμύριο τουρίστες, με την Ολυμπία Οδό.
Κύριε Πρόεδρε, το βέβαιο είναι ότι η κατασκευή του έργου θα δώσει πνοή σε
μία περιφέρεια που μέχρι σήμερα μαζί με την Ήπειρο είναι ανάμεσα στις πιο
φτωχές της Ευρώπης, παρά το γεγονός ότι διαθέτει μοναδικό φυσικό, ιστορικό και
πολιτισμικό πλούτο.
Είναι, λοιπόν, απόφαση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να βγει η
Ηλεία και η Δυτική Πελοπόννησος από την απομόνωση και να τους δοθούν όλες
εκείνες οι δυνατότητες για ανάπτυξη. Στο χέρι μας, λοιπόν, είναι στην αυριανή
Ελλάδα η περιοχή μας να κατέχει πρωτεύουσα θέση.
Για να συμβεί, όμως, αυτό πρέπει πρώτ’ απ’ όλα να το πιστέψουμε πρώτα
εμείς, οι αιρετοί εκπρόσωποι του λαού και να συνεργαστούμε μεταξύ μας. Και
φυσικά να συνειδητοποιήσουμε ότι σε αυτή τη θέση που βρισκόμαστε ο λαός μας
έστειλε για να εξασφαλίσουμε τα συμφέροντά του και να διασφαλίσουμε την πρόοδο
του τόπου που εκπροσωπούμε και όχι για να υπηρετούμε οποιαδήποτε άλλα
συμφέροντα οχυρωμένοι πίσω από εύκολες αντιπολιτευτικές αρνήσεις.
Συνεπώς, στην παρούσα σύμβαση και ιδιαίτερα στο άρθρο 5, κάθε άλλη ψήφος
από τη θετική αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη
της χώρας και ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου και της
Ηλείας, ενός τόπου στον οποίο η Πολιτεία χρωστάει πολλά εδώ και χρόνια.
Σας ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου