Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Ολυμπία Οδός: Καμία δέσμευση από την κυβέρνηση -- «Βροχή» ερωτημάτων από τον Γ. Κοντογιάννη στον Στ. Καλογιάννη σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή





 «Βροχή» ερωτημάτων για την Ολυμπία Οδό έθεσε ο Βουλευτής Ηλείας της ΝΔ Γιώργος Κοντογιάννης προς τον αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης κ. Σταύρο Καλογιάννη κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που έγινε τη Δευτέρα στη Βουλή.
Ο πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης, αφού αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η απόφαση της Κυβέρνησης να μην προχωρήσει η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού στην Ηλεία και να σταματήσει στην Πάτρα αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη της περιοχής, για την οικονομία γενικότερα, το εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό, τη γεωργία, την κτηνοτροφία-δυσμενείς επιπτώσεις που επεκτείνονται σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα αλλά και στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, καθώς η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά έχουν πρόσβαση μέσω Κυλλήνης-έθεσε μια σειρά από ερωτήματα προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης κ. Σταύρο Καλογιάννη:
Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Κοντογιάννης επεσήμανε τα εξής:

  1. Πώς είναι δυνατόν να ανακοινώνει η Κυβέρνηση μονομερώς την περικοπή ενός ευρωπαϊκού δικτύου το οποίο συγχρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Μήπως με τον τρόπο αυτό τίθεται σε κίνδυνο η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού ως γνωστόν χρηματοδοτεί μόνο ευρωπαϊκά δίκτυα;
  2. Πώς θα υπάρξει απόσβεση των έργων που έχουν κατασκευαστεί στην περιοχή με κοινοτικούς πόρους - μέσω του ΕΣΠΑ, όπως λιμάνια ή διάφοροι άλλοι δρόμοι - αν δεν υπάρχουν δίκτυα που εξασφαλίζουν την πρόσβαση σε αυτά;
  3. Πώς είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί το brand name της Αρχαίας Ολυμπίας, αν δεν υπάρχει πρόσβαση στην Αρχαία Ολυμπία;
  4. Τι είδους διαπραγμάτευση έγινε; Είναι δυνατόν οι κοινοπραξίες να προτείνουν στην Κυβέρνηση τι θα κάνει αναφορικά με τα έργα υποδομής και μετά να γίνεται η συζήτηση με τις τράπεζες;
  5. Πώς είναι δυνατόν να γίνονται τόσο σημαντικές ανακοινώσεις, τη στιγμή που δεν έχει εξαντληθεί ο διάλογος και προφανώς η Κυβέρνηση δεν έχει αξιοποιήσει όλα της τα διαπραγματευτικά ατού, όπως το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την αναχρηματοδότηση των τραπεζών, που θα γίνει με τη λήψη της νέας δόσης;
  6. Η μετατόπιση χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τμήματος από Πάτρα και κάτω έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει το φυσικό αντικείμενο της σύμβασης, γεγονός που μπορεί να εγείρει θέματα ανταγωνισμού από τους διεκδικητές του έργου κατά τον αρχικό διαγωνισμό.
  7. Κατανοούμε όλοι ότι η οικονομική συγκυρία είναι πάρα πολύ δύσκολη, αλλά η εμμονή ότι έχουν μειωθεί τα διόδια κατά 45%, ουσιαστικά εκφράζει μια παραδοχή ότι δεν θα βγούμε ποτέ από την κρίση. Από την κρίση όμως θα βγούμε καθώς η τουριστική κίνηση θα αυξηθεί.
  8. Είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης να αναπτυχθεί το δυτικό τμήμα της Πελοποννήσου και τουριστικά και ως προς τον πρωτογενή τομέα. Πώς θα επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι χωρίς οδικά δίκτυα και διευκόλυνση της πρόσβασης;
  9. Ως προς το θέμα των απαλλοτριώσεων, προκύπτουν σημαντικά ζητήματα που εντείνουν περαιτέρω την κοινωνική ένταση. Συγκεκριμένα, τι θα συμβεί με τους ιδιοκτήτες γης που δεσμεύθηκε η περιουσία τους τα τελευταία χρόνια για το έργο; Το 80% των ιδιοκτησιών που έχουν απαλλοτριωθεί είναι αγροτικές.
Η απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, περιορίστηκε σε μια γενικότερη αναφορά σε ό,τι αφορά στα έργα με συμβάσεις παραχώρησης και δεν προχώρησε στην απάντηση των καίριων ερωτημάτων που έθεσε ο Γιώργος Κοντογιάννης. Ο κ. Καλογιάννης επέμεινε ωστόσο ότι το φυσικό αντικείμενο του έργου δεν πρόκειται να αλλάξει.
Μεταξύ άλλων ο κ. Καλογιάννης είπε: «Θέσατε, αγαπητέ συνάδελφε, μέσα σε τρία λεπτά δεκάδες ερωτήματα. Αυτό αποδεικνύει το πόσο σύνθετο είναι το πρόβλημα. Είναι υπαρκτά αυτά τα θέματα που θέτετε. Αυτά συζητάμε και αν τα συζητούσαμε τα δυο τελευταία χρόνια, θα ήταν πολύ πιο απλά τα πράγματα. Θα είχαμε προχωρήσει με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς…. Όμως, επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι είναι πάρα πολύ δύσκολη η συγκεκριμένη άσκηση να επιλυθεί. Κάναμε ένα πρώτο σημαντικό βήμα. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα μπορέσουμε να κάνουμε και το επόμενο βήμα. Οι ελληνικές τράπεζες ήδη ανταποκρίνονται θετικά στη συζήτηση που γίνεται. Όμως, αυτό πρέπει να γίνει και με τις ξένες τράπεζες που συμμετέχουν περίπου σε ποσοστό 55%, σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότησή τους».
Ο κ. Κοντογιάννης καταλήγοντας είπε ότι οι αιρετοί των νομών από όπου θα διέλθει η Ολυμπία Οδός, δεν θα δώσουν την έγκρισή τους στη Βουλή για ένα ακρωτηριασμένο έργο και κάλεσε τον Πρωθυπουργό να παρέμβει και να δώσει λύση στο πρόβλημα.
 



ΤΑ ΠΛΗΡΗ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΗΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κύριε Υπουργέ, από την ημέρα που κατετέθη η ερώτηση μέχρι σήμερα, δυστυχώς, οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν. Η απόφαση της Κυβέρνησης να μην προχωρήσει η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού στην Ηλεία και να σταματήσει στην Πάτρα αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη της περιοχής, για την οικονομία γενικότερα, το εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό, τη γεωργία, την κτηνοτροφία.
Οι δυσμενείς επιπτώσεις, δυστυχώς, δεν περιορίζονται μόνο στην Ηλεία, στη Δυτική Ελλάδα. Επεκτείνονται και στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, καθώς η Ζάκυνθος και η Κεφαλλονιά έχουν πρόσβαση μέσω Κυλλήνης.
Οι πολίτες της Ηλείας, κύριε Υπουργέ, είναι εξοργισμένοι. Και αυτή -πιστέψτε με- είναι μια πολύ ήπια έκφραση σε σχέση με το τι συμβαίνει αυτήν τη στιγμή στην ιδιαίτερη πατρίδα μου. Ο κόσμος αισθάνεται εξαπατημένος και εγκαταλελειμμένος και αυτό το αίσθημα φοβάμαι ότι θα οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις.
Ως προς τις διαβεβαιώσεις περί τριετούς χρονικής μετάθεσης της επέκτασης της Ολυμπίας Οδού στην Ηλεία, δεν προσφέρουν καμμία εγγύηση για ολοκλήρωση του έργου, πολύ περισσότερο όταν το ίδιο το κράτος έρχεται να αναιρέσει τις ψηφισμένες από το Κοινοβούλιο δεσμεύσεις του σε βάρος της Δυτικής Πελοποννήσου -και ιδιαίτερα της Ηλείας- πέντε χρόνια μετά την ψήφιση της αρχικής σύμβασης από τα ίδια τα κόμματα που αρχικώς την είχαν ψηφίσει. Πώς, λοιπόν, οι πολίτες να πιστέψουν οποιαδήποτε υπόσχεση και αν τους δώσουμε;
Προχθές το Σάββατο στην Αρχαία Ολυμπία έγινε μία πανπελοποννησιακή σύσκεψη με πρωτοβουλία των Περιφερειαρχών Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου. Απαίτηση όλης της Πελοποννήσου είναι η ολοκλήρωση του έργου με βάση τον αρχικό σχεδιασμό σε ό,τι αφορά το φυσικό αντικείμενο και με αναθεωρημένα κατ’ αντιστοιχία της πρώτης σύμβασης τα χρονοδιαγράμματα.
Σας ερωτώ, λοιπόν, κύριε Υπουργέ –θα σας παραδώσω και το ψήφισμα, θα το καταθέσω στα Πρακτικά- ποια είναι τελικώς η πρόθεση της Κυβέρνησης για το κομμάτι μετά την Πάτρα και ειδικά για το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, όπου δεν υφίστανται νομικά προβλήματα; Προτίθεστε να φέρετε στη Βουλή τη νέα σύμβαση με βάση το άρθρο 37, παράγραφος 1;
Δεύτερον, εξετάζει η Κυβέρνηση εναλλακτικές λύσεις για την κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος από την Πάτρα και κάτω, οι οποίες θα ενταχθούν στη νέα σύμβαση, ούτως ώστε να υπάρχουν δεσμεύσεις;
Ευχαριστώ.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Γεώργιος Κοντογιάννης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Νάκος): Το λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Με αφορμή την ερώτηση του κυρίου συναδέλφου επιτρέψτε μου να κάνω μια γενικότερη αναφορά σε ό,τι αφορά τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, διότι αυτά τα οποία θα πω εκ των πραγμάτων αφορούν και τις τέσσερεις συμβάσεις.
Βεβαίως, θα δώσω και ορισμένες απαντήσεις στον κύριο συνάδελφο. Είναι γνωστό το ενδιαφέρον σας. Το έχουμε συζητήσει επανειλημμένα και στο Κοινοβούλιο και στο Υπουργείο και εδώ στη Βουλή και κατ’ ιδίαν και με τους φορείς της Ηλείας. Θα μου επιτρέψετε, βεβαίως, να μη συμμεριστώ την άποψη την οποία εκφράζετε, κύριε συνάδελφε.
Πώς έχουν τα πράγματα; Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε αυτό το Υπουργείο είπαμε ότι η επανεκκίνηση των έργων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και κατ’ εντολή του Πρωθυπουργού. Σκύψαμε, λοιπόν, το κεφάλι, σηκώσαμε τα μανίκια και δουλέψαμε και συνεχίζουμε να δουλεύουμε σκληρά μαζί με τον ειδικό διαπραγματευτή που έχει ορίσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στην κατεύθυνση να δώσουμε λύση στο πολύ μεγάλο πρόβλημα που λέγεται συμβάσεις παραχώρησης.
Και γιατί είναι μεγάλα τα προβλήματα στις συμβάσεις; Διότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι σχεδόν επί δύο χρόνια τα έργα έχουν σταματήσει. Η Ολυμπία Οδός έχει σταματήσει εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο. Συνεπώς, έχουν συσσωρευθεί το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα πάρα πολύ μεγάλα προβλήματα. Είναι πολύ σύνθετη η συγκεκριμένη άσκηση για να επιλυθεί.
Αυτό που ανακοινώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα τι είναι; Είναι ένα πρώτο πολύ σημαντικό βήμα που έγινε στην κατεύθυνση επίλυσης του ζητήματος. Είναι η καταρχήν συμφωνία που κάναμε ως ελληνικό δημόσιο με τους παραχωρησιούχους για να μπορέσουμε να κάνουμε το δεύτερο και τελικό βήμα, το οποίο βεβαίως αφορά την τελική συνεννόηση, την τελική διαπραγμάτευση με τις τράπεζες που συγχρηματοδοτούν τα έργα και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Υπάρχει ένας παράγοντας που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Τα έσοδα από τα διόδια που αποτελούν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, σχεδόν το 1/3 της χρηματοδότησης αυτών των έργων -που είναι αυτοχρηματοδοτούμενα- έχουν μειωθεί κατά 45% κατά μέσο όρο, από το 2008 μέχρι το 2012, μέχρι σήμερα που μιλάμε. Συνεπώς, τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά σε σχέση με αυτά που ήταν το 2007, όταν κυρώθηκαν από το ελληνικό Κοινοβούλιο οι συμβάσεις και το 2008 που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται.
Τι πετύχαμε με τις εταιρίες παραχώρησης; Πρώτον, το δραστικό περιορισμό των διεκδικήσεών τους εις βάρος του ελληνικού δημοσίου. Δεύτερον και εξίσου σημαντικό, το γεγονός ότι δεν ακυρώνεται κανένα κομμάτι έργου. Οι συμβάσεις παραμένουν ως έχουν σε ό,τι αφορά το φυσικό αντικείμενο.
Βεβαίως, μετατοπίζεται χρονικά κάποιο κομμάτι –αναφέρομαι στην Ολυμπία Οδό- που αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει. Το ίδιο γίνεται και για ένα κομμάτι στον Ε-65 στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας. Βεβαίως, εκεί παραμένει η εμπλοκή που έχουμε με το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Υπό την έννοια αυτή, αγαπητέ κύριε συνάδελφε, μπορώ να πω ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να αισθάνεται κανείς εξαπατημένος, πόσω μάλλον που σε καμία απολύτως στιγμή το τελευταίο εξάμηνο δεν δώσαμε την παραμικρή υπόσχεση.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Νάκος): Το λόγο έχει ο συνάδελφος κ. Κοντογιάννης για τη δευτερολογία του.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, από όσα άκουσα και από όσα έχουμε διαβάσει τις τελευταίες μέρες προκύπτουν τρία ερωτήματα.
Πρώτον, πώς είναι δυνατόν να ανακοινώνετε μονομερώς την περικοπή κατ’ εμέ –ή την παραπομπή στις καλένδες, όπως θέλετε πείτε το- ενός ευρωπαϊκού δικτύου το οποίο συγχρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Μήπως με τον τρόπο αυτό τίθεται σε κίνδυνο η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού ως γνωστόν χρηματοδοτεί μόνο ευρωπαϊκά δίκτυα και εσείς αποφασίζετε ουσιαστικά να ακρωτηριάσετε ένα ευρωπαϊκό δίκτυο;
Με τον ακρωτηριασμό όμως της Ολυμπίας Οδού προκύπτει και ένα ακόμα ουσιαστικό ζήτημα. Πώς θα υπάρξει απόσβεση των έργων που έχουν κατασκευαστεί στην περιοχή με κοινοτικά χρήματα –μέσω του ΕΣΠΑ, από κοινοτικούς πόρους, όπως λιμάνια ή διάφοροι άλλοι δρόμοι- αν δεν υπάρχουν δίκτυα που εξασφαλίζουν την πρόσβαση σε αυτά; Πώς είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί το brand name της Αρχαίας Ολυμπίας, αν δεν υπάρχει πρόσβαση στην Αρχαία Ολυμπία;
Δεύτερον, τι είδους διαπραγμάτευση έγινε; Είναι δυνατόν οι κοινοπραξίες να προτείνουν, να επιβάλλουν –όποιο ρήμα θέλετε, χρησιμοποιείστε- στην Κυβέρνηση τι θα κάνει αναφορικά με τα έργα υποδομής και μετά να γίνεται η συζήτηση με τις τράπεζες; Πώς είναι δυνατόν να γίνονται τόσο σημαντικές ανακοινώσεις, τη στιγμή που δεν έχει εξαντληθεί ο διάλογος, όπως είπατε και εσείς, και προφανώς η Κυβέρνηση δεν έχει εξαντλήσει όλα της τα διαπραγματευτικά ατού, όπως το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την αναχρηματοδότηση των τραπεζών, που θα γίνει με τη λήψη της νέας δόσης;
Ένα τρίτο ζήτημα είναι η μετατόπιση χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τμήματος από Πάτρα και κάτω. Εκεί έχουμε και πάλι δυο ζητήματα. Το ένα είναι το χωρίς νομικά προβλήματα τμήμα μέχρι τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία και το δεύτερο που έχει νομικά προβλήματα στον Καϊάφα.
Το φυσικό αντικείμενο ουσιαστικά αλλάζει και εγείρει θέματα ανταγωνισμού από τους διεκδικητές του έργου κατά τον αρχικό διαγωνισμό. Τώρα βλέπουν το έργο να σταματάει ουσιαστικά για ένα χρονικό διάστημα στην Πάτρα και σε βάθος χρόνου βλέπουμε πότε θα φτάσει μέχρι την Τσακώνα.
Κατανοούμε όλοι ότι η οικονομική συγκυρία είναι πάρα πολύ δύσκολη, αλλά η εμμονή ότι έχουν μειωθεί τα διόδια κατά 45%, ουσιαστικά εκφράζει μια παραδοχή ότι δεν θα βγούμε ποτέ από την κρίση.
Από την κρίση θα βγούμε, κύριε Υπουργέ. Τα αυτοκίνητα θα ξαναμπούν στους δρόμους. Ο κόσμος θα ξαναπάει στις παραλίες της Ηλείας. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο αναρωτιέται κανείς γιατί δεν επεκτείνεται χρονικά, αν θέλετε, η σύμβαση;
Εν πάση περιπτώσει, να λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι 30% του έργου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Έχουν γίνει οι κόμβοι στον κάμπο της Ηλείας. Έχει γίνει η χαλικόστρωση των δρόμων. Σκεφτείτε ότι μιλάμε για μια περιοχή που έχει τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα. Κάθε λίγο και λιγάκι θα δείτε εκκλησάκια! Κατεβείτε μια φορά κάτω να δείτε! Και μιλάμε για μια περιοχή που έχει πληγεί από φωτιές, από σεισμούς, από πλημμύρες.
(Στο σημείο αυτό κτυπά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Μια μικρή ανοχή, κύριε Πρόεδρε, γιατί είναι σημαντικό το θέμα. Δεν συνηθίζω να υπερβαίνω το χρόνο, αλλά σας παρακαλώ.
Επιπλέον, είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης να αναπτυχθεί το δυτικό τμήμα της Πελοποννήσου τουριστικά και στον πρωτογενή τομέα. Πώς θα γίνουν αυτά χωρίς δίκτυα; Πώς θα γίνει αυτό χωρίς να υπάρχει πρόσβαση;
Τέλος, ως προς το θέμα των απαλλοτριώσεων, προκύπτουν σημαντικά ζητήματα που εντείνουν περαιτέρω την κοινωνική ένταση. Συγκεκριμένα, τι θα συμβεί με τους ιδιοκτήτες γης που δεσμεύθηκε η περιουσία τους τα τελευταία χρόνια για το έργο; Το 80% των ιδιοκτησιών που έχουν απαλλοτριωθεί είναι αγροτικές.
Κύριε Υπουργέ, να είστε σίγουρος ότι με το κλίμα που υπάρχει κάτω και έτσι όπως εμφανίζεται ακρωτηριασμένο το έργο, είναι δύσκολο –αδύνατο, θα έλεγα- για οποιονδήποτε αιρετό αντιπρόσωπο στο ελληνικό Κοινοβούλιο να ψηφίσει υπέρ αυτής της σύμβασης. Ζητούμε την παρέμβαση του Πρωθυπουργού για να λυθεί το ζήτημα και πιστεύουμε ότι είναι ο μόνος, ο οποίος μπορεί να δώσει λύση στο ζήτημα.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Νάκος): Το λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σταύρος Καλογιάννης.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατ’ αρχήν, να ξεκαθαρίσω ότι κανείς δεν επιβάλλει στο Υπουργείο τίποτα. Σε αυτό θέλω να είμαι απόλυτος. Θέσατε, αγαπητέ συνάδελφε, μέσα σε τρία λεπτά δεκάδες ερωτήματα. Αυτό αποδεικνύει το πόσο σύνθετο είναι το πρόβλημα. Είναι υπαρκτά αυτά τα θέματα που θέτετε. Αυτά συζητάμε και αν τα συζητούσαμε τα δυο τελευταία χρόνια, θα ήταν πολύ πιο απλά τα πράγματα. Θα είχαμε προχωρήσει με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς.
Για μία από τις συμβάσεις παραχώρησης θέσατε τουλάχιστον δέκα ερωτήματα. Επαναλαμβάνω, είναι υπαρκτά. Αυτά συζητάμε. Βεβαίως, θα επαναλάβω ότι δεν μιλάμε για περικοπή. Δεν υπάρχει καμμία περικοπή στο φυσικό αντικείμενο. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό.
Μας λέτε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετέχει ήδη στις συζητήσεις, τις οποίες κάνουμε και βεβαίως –όπως πολλές φορές έχουμε πει σε αυτή την Αίθουσα- θα κληθεί διά τεσσάρων διαφορετικών Γενικών Διευθύνσεών της να συμφωνήσει με την τελική συμφωνία. Αν δεν υπάρξει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν θα μπορέσουν να προχωρήσουν τα έργα. Αυτή είναι η κατάσταση.
Αναφερθήκατε στο δυτικό τμήμα της Πελοποννήσου. Επιτρέψτε μου να πω ότι μας ενδιαφέρει το σύνολο του δυτικού τμήματος της χώρας, όχι μόνο της Πελοποννήσου αλλά και της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου. Αναγνωρίζουμε ότι έχει μείνει πίσω και κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν να έρθει στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο της χώρας.
Όμως, επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι είναι πάρα πολύ δύσκολη η συγκεκριμένη άσκηση να επιλυθεί. Κάναμε ένα πρώτο σημαντικό βήμα. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα μπορέσουμε να κάνουμε και το επόμενο βήμα. Οι ελληνικές τράπεζες ήδη ανταποκρίνονται θετικά στη συζήτηση που γίνεται. Όμως, αυτό πρέπει να γίνει και με τις ξένες τράπεζες που συμμετέχουν περίπου σε ποσοστό 55%, σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότησή τους.
Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε ήδη εξασφαλίσει τα 650 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και αυτά –σας διαβεβαιώνω ότι- ήρθαν με πολύ μεγάλη δυσκολία και μετά από επίπονο αγώνα. Δεν ήταν καθόλου εύκολη αυτή η απόφαση που πήρε το Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας. Υπενθυμίζω δε ότι είχαν γίνει και παλαιότερα αιτήσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας και δεν είχε ληφθεί τέτοια απόφαση.
Τέλος, να πω ότι γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να εξασφαλίσουμε το υπόλοιπο χρηματοδοτικό κενό που υπάρχει μέσω του Ε.Σ.Π.Α. και εκεί βεβαίως εμπλέκεται και πάλι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπάρχουν θέματα που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό. Γι’ αυτό εμπλέκεται και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και βεβαίως όλοι θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι είμαστε σε μια άλλη εποχή.
Θα το επαναλάβω. Δεν είμαστε στο 2007, δεν είμαστε στο 2008. Περιμένει όλη η ελληνική κοινωνία να επανεκκινήσουν τα έργα, να έρθει κυρίως αυτή η πολυπόθητη περιφερειακή ανάπτυξη στη χώρα. Επαναλαμβάνω ότι δεν έχουμε περικόψει αντικείμενο. Αυτό το λέω με τον πιο απόλυτο τρόπο και παρακαλώ πολύ να το πιστέψετε.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ: Να υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Η τελική σύμβαση θα έρθει στη Βουλή, αγαπητέ συνάδελφε και ο καθένας θα μπορεί να τη διαβάσει και να αποφασίσει για το πρακτέο. Επιτρέψτε μου να σας διαβεβαιώσω ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατό να ξεκινήσουν αυτά τα έργα.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.".
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου