Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Στη Βουλή το σκάνδαλο με τα υποβρύχια



            Ερώτηση για το κόστος των προμηθειών για τα υποβρύχια καθώς και για το ενδεχόμενο κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος κατέθεσε η Πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη και οι Βουλευτές Γιώργος Κοντογιάννης, Χρήστος Μαρκογιαννάκης, Κώστας Κιλτίδης και Λευτέρης Αυγενάκης προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα όσα έρχονται στο  φως τις τελευταίες μέρες μέσω του Τύπου.
            Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε γίνει μάρτυρες επανειλημμένων  δημοσιευμάτων στον Τύπο (γενικό και ειδικό) σχετικά με την προμήθεια από την Γερμανική εταιρεία HDW/Ferostaal 6 υποβρυχίων τύπου 214 καθώς και του εκσυγχρονισμού 3 υποβρυχίων τύπου 209, σε επίπεδο παραπλήσιο των 214 με τοποθέτηση σε αυτά  συστήματος αναερόβιας πρόωσης. Από τα αναφερόμενα στον Τύπο προκύπτει ότι τα Υποβρύχια τύπου 214 αποκτήθηκαν έναντι 3 δισεκατομμυρίων, ενώ για τον εκσυγχρονισμό των τύπου 209 αναφέρεται ποσό 800 εκατομμυρίων ευρώ. Όμως η Τουρκία υπέγραψε πρόσφατα σύμβαση για αγορά 6 υποβρυχίων τύπου 214, από την ίδια εταιρεία, έναντι 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ! Την ίδια ώρα αναφέρεται, ότι το υποβρύχιο τύπου 209 «Ωκεανός», το πρώτο που αναβαθμίστηκε, δεν έχει ξεκινήσει δοκιμές αξιολόγησης της αναβάθμισης που υπέστη.
Επίσης στον Τύπο δημοσιεύεται επιστολή της Γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp  (22 Ιουλίου 2009) προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, όπου προτείνεται η αποδοχή της πρότασης για προσφορά από την εταιρεία δύο καινούργιων υποβρυχίων τύπου 209, ως επανόρθωση για τις καθυστερήσεις και τις αστοχίες στο πρόγραμμα κατασκευής των 4 Υ/Β 214 και του εκσυγχρονισμού των Υ/Β 209. Αντί αυτού συνάφθηκε νέα σύμβαση για 2 νέα Υ/Β τύπου 214 έναντι 1 δισεκατομμυρίου ευρώ!
Το υποβρύχιο τύπου 214 «Παπανικολής» είναι το πρώτο του τύπου που φτιάχτηκε ποτέ. Ως πρωτότυπο παρουσίασε πολλά προβλήματα για την επίλυση των οποίων εργάστηκαν σκληρά το προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού και της Γερμανικής εταιρείας. Αυτό δημιουργεί για το Ναυτικό δικαίωμα για απαιτήσεις σε ποσοστό επί του τιμήματος σε τυχούσα πώληση του τύπου σε άλλη χώρα, ή για έκπτωση σε περίπτωση αγοράς από το Ναυτικό επιπλέον σκαφών. Τα δικαιώματα αυτά είναι για την συμμετοχή στην έρευνα και εξέλιξη του προϊόντος ( Υ/Β τύπου 214) του Πολεμικού Ναυτικού.
Τέλος δημοσιεύματα αναφέρουν ατασθαλίες στις συμβάσεις των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, που συνδέονται με διακίνηση «μαύρου» χρήματος.

Ερωτώνται οι  κύριοι Υπουργοί:

1.      Πώς αποζημιώθηκε η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις και τις κακοτεχνίες του προγράμματος των Υ/Β 214;
2.      Γιατί απορρίφθηκε η δωρεάν προσφορά των 2 νέων υποβρυχίων τύπου 209 έναντι των προβλημάτων στα Υ/Β 214 και των μη εκσυγχρονισθέντων αν και πληρωμένων 2 Υ/Β τύπου 209;
3.      Πώς διασφάλισε η Ελληνική Δημοκρατία την είσπραξη του ποσοστού που της αναλογεί από την πώληση Υ/Β τύπου 214 στην Τουρκία;
4.      Ποια η τύχη του εκσυγχρονισμένου Υ/Β τύπου 209 «Ωκεανός»;
5.      Πόσο έχει κοστίσει μέχρι τώρα η αναβάθμιση των Υ/Β τύπου 209, τι απέδωσε και τι προβλήματα παρουσίασε;
6.      Ποιά είναι η κατάσταση με τις συμβάσεις Α.Ω. (αντισταθμιστικών ωφελημάτων και των τροποποιήσεων τους καθώς και των options (προαιρέσεων);
7.      Ποιες είναι οι εμπλεκόμενες εταιρείες Ελληνικές και ξένες, οι οποίες υλοποίησαν η θα υλοποιήσουν τα σχετικά προγράμματα των Α.Ω. ;
8.      Ποια διαδικασία έρευνας ακολουθήθηκε για τυχόν διακίνηση μαύρου χρήματος; 
9.  Ποια είναι η ονομαστική αξία των προγραμμάτων αυτών; Ποιοι οι αντίστοιχοι συντελεστές πίστωσης και ποιες οι χρονικές προθεσμίες ολοκλήρωσης;
10.  Αν αξιοποιήθηκαν οι υπάρχουσες διακρατικές συμφωνίες για να μειωθεί το κόστος παραγωγής;
11.  Αν υπήρχε νομική κάλυψη της σύμβασης»;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου